Musím vrátiť peniaze za tovar cez ERP/VRP, keď ju nepoužívam?

  

Dobrý deň. Chcem sa do budúcna vyhnúť problému s daňovákmi a chcel by som vedieť nasledovné:predávam tovar, ale nemám pokladnicu. Tak to robím tak, že vystavím faktúru a peniaze mi uhradí zákazník na bankový účet. Čo ale v prípade, že mi bude chcieť tovar vrátiť, ja mu vystavím dobropis. Musím mu tie peniaze poslať aj ja cez účet, alebo mu ich môžem vyplatiť v hotovosti, aj keď nemám pokladnicu?

 

Zdravím. Zákon 289/2008 Z.z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice uvádza povinnosť evidovať tržbu elektronickou registračnou pokladnicou alebo pokladnicou e-kasa klient tým fyzickým alebo právnickým osobám, ktoré na základe oprávnenia na podnikanie predávajú tovar alebo poskytujú služby. Zákon sa vzťahuje aj na podnikateľov s trvalým pobytom alebo so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, ak predávajú tovar alebo poskytujú služby na území Slovenskej republiky.

Ak však nevyužívate k evidovaniu tržby za tovar ERP/VRP, ale “obchádzate” to možnosťou vystavenia faktúry a platby za tovar úhradou tejto faktúry na bankový účet, tak v prípade vrátenia platby za vrátený, či reklamovaný tovar, po vystavení dobropisu nie je povinnosť túto úhradu evidovať cez ERP/VRP.

Mohlo by vás zaujímať: Musím ako slobodný umelec používať registračnú pokladnicu?, Ako si zaregistrovať virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP)?, Virtuálna registračná pokladnica (VRP) a predaj mimo prevádzky

[nahlás chybu v článku]