Ktorý konateľ musí mať vytvorený prístup do elektronickej schránky?

  

Sme eseročka a potrebujeme si vytvoriť prístup do elektronickej schránky, čo je teraz okolo toho také haló. Ale sme dvaja konatelia. Ktorý z nás si ten prístup musí vytvoriť? Ten čo má väčší podiel vo firme alebo obaja musíme?

 

Zdravím. Stačí, ak si vybaví elektronický občiansky preukaz na prístup ku schránke iba jeden konateľ. Ale…

Nie je to však ideálne riešenie, nakoľko ako konatelia zastupujete spoločnosť ako takú, uzatvárate obchody, zmluvy a pod. Najvhodnejším riešením je, aby ste obaja mali vytvorený vlastný prístup do schránky a tak nedošlo k nejakému obmedzeniu prístupu dostať sa do nej. Či už úmyselnému alebo neúmyselnému.

Na prístup do elektronickej schránky potrebujete vlastniť občiansky preukaz s elektronickým čipom a s vydaným a aktivovaným bezpečnostným osobným kódom (BOK). Ak chcete občiansky preukaz používať aj na podpisovanie zaručeným elektronickým podpisom (čo bude vo vašom prípade určite potrebné), požiadajte o nahratie kvalifikovaných certifikátov na mieste, kde vydávajú občianske preukazy.

Nahratie uvedených certifikátov je možné už aj online prostredníctvom aplikácie eID klient bez nutnosti osobnej návštevy niektorého oddelenia dokladov, stačí len poznať svoj BOK. Viac nájdete v článku Nahranie a aktualizáciu certifikátu na občiansky preukaz už zvládnete aj vy sami.

Na prihlásenie je nevyhnutné vlastniť aj čítačku kariet (občianskych preukazov) a mať inštalovaný príslušný softvér. Čítačku (aj s návodom) vám bezplatne vydanú taktiež na oddelení dokladov.

Viac informácií nájdete na stránke slovensko.sk, alebo môžete kontaktovať podporu prostredníctvom kontaktného formulára, či zavolať priamo na tel. č. +421 2 35 803 083 (po-pi 8:00-18:00 a každú stredu až do 21:00 hodiny).

Mohlo by vás zaujímať: Elektronická komunikácia – návod, ako na to (Dohoda o elektronickom doručovaní)

(Pôvodný článok 17.10.2016 | Aktualizované 27.07.2019, 15:42)

[nahlás chybu v článku]