Od 01.01.2018 platí pre všetky právnické osoby, a od 01.07.2018 aj pre všetky fyzické osoby – podnikateľov, povinnosť elektronickej komunikácie s daňovým úradom. Preto, ak ešte nemáte zriadenú elektronickú komunikáciu, je potrebné tak urobiť čo najskôr, pretože v prípade, že komunikácia nebude zriadená, daňový úrad daňové priznanie v tlačenej forme neprevezme a vám bude uložená pokuta podľa § 155 ods. 1 písm a) Zákona 563/2009 Z.z. Daňový poriadok vo výške od 30 € až 16 000 € za jeho neodovzdanie. Daná možnosť komunikácie sa vzťahuje na fyzické osoby – podnikateľov (SZČO) a dobrovoľne na fyzické osoby – nepodnikateľov. Takže, ako teda postupovať?
- Navštívte stránku www.financnasprava.sk, kde v pravom hornom roku kliknete na ikonu „Registrácia“.
- Následne kliknite na „Registrácia vyplňovaním registračného formulára“
- V zobrazenom formulári vyplňte všetky potrebné polia.
- A po vyplnení kliknite na tlačidlo „Registrovať“.
- Po odoslaní registrácie vám na váš e-mail príde správa s overením vašej e-mailovej adresy, ktorú treba potvrdiť.
- Následne si stiahnite a dvojmo vytlačte a vyplňte tlačivo Dohoda o elektronickom doručovaní (čisté tlačivo). V tlačive sa vypĺňajú nasledovné údaje:
- adresa a sídlo daňového úradu,
- daňový subjekt – názov vašej fyzickej osoby,
- sídlo vašej fyzickej osoby,
- vaše pridelené DIČ (ak nemáte pridelené, tak sa uvádza vaše rodné číslo),
- na poslednej strane pravá časť „za daňový subjekt“ – miesto, dátum,
- podpis – tlačivo podpisujete až na daňovom úrade pred pracovníčkou!
- S vyplnenými tlačivami navštívte daňový úrad, kde vám vykonajú registráciu.
- Ak máte svojho účtovníka/účtovníčku, nezabudnite mu/jej odovzdať vaše prihlasovacie údaje, aby sa mohol prihlasovať a podávať daňové priznania.
Viac informácií nájdete aj na portály finančnej správy Elektronická komunikácia – praktické informácie pre používateľov [»]
(Pôvodný článok 24.12.2017 | Aktualizované 04.02.2019, 13:07)